سفارش تبلیغ
صبا ویژن

متخصص ارتودنسی

درمان با پل دندان

یکی دیگر از روش های عالی برای رفع مشکل درمان پل دندان است دراین مطلب به طور کامل در مورد این درمان برای شما توضیحاتی داده شده است که به طور کامل با این روش آشنا شوید . پل یا بریج دندان یکی از پرکاربردترین درمان های دندان های غایب یا به شدت آسیب دیده است. پل هرچند به اندازه ایمپلنت مناسب نیست، اما راه حلی با ظاهر طبیعی و مقاومت بالا برای افرادی محسوب می شود که در اثر پوسیدگی، بیماری یا تروما دندان خود را از دست داده اند.

استفاده از روکش دندان

یک روش عالی و خوب برای درمان مشکلات دندان و بخصوص موردی خاص که در این مطلب برای شما عنوان میکنیم  روکش دندان است از این روکش میوان در این زمینه ی خاص بهره برد که  به عنوان پایه یا انکور پل (بریج) دندانی جایگزین دندان غایب استفاده می شود. روکش طلا هر چند بادوام تر است، اما رنگ طلایی آن کاملاً جلب توجه می کند. بنابراین اگر ترجیح می دهید روکشی غیرقابل تمیز از دندان های طبیعی داشته باشید، می توانید از روکش چینی یا پرسلنی استفاده کنید. البته روکش چینی از روکش طلا ضعیف تر است. روکش چینی به دلیل همرنگ بودن با دندان های طبیعی انتخاب مناسبی برای دندان های پیشین است، اما غالباً مقاومت لازم را ندارد تا جایگزین دندان های عقب دهان بشود که وظیفه جویدن و گاز زدن غذا را دارند.


مشکل فرنوم لب


وجود مشکات زیادی باعث ایجاد فاصله در بین دندان ها میشود در تحقیقاتی که انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که یکی از این مشکلات که باعث فاصله میشود فرنوم لب ها است.  فرنوم لب بافت باریکی است که لب بالا را به خط لثه بین دو دندان پیشین متصل می کند. بزرگ بودن فرنوم لبی یا پایین بودن اتصال لب بالا غالباً باعث فاصله دار شدن دندان های پیشین (قدامی) فک بالا می شود. این عارضه دیاستم میانی نامیده می شود.

 دندان های غایب چگونه است؟ 

نداشتن دندان از بدو تولد یا از دست دادن دندان در اثر سانحه و ضربه دیدن دیگر دلیل فاصله دار شدن دندان ها است. نداشتن دندان های ثنایای کناری در فک بالا گاهی افزایش فاصله بین دندانی را به دنبال دارد. دندان های ثنایای کناری به دندان هایی گفته می شود که در هر دو طرف دو دندان قدامی وجود دارد. در صورت وجود نداشتن این دندان ها دیگر دندان ها به سمت فضای خالی حرکت می کنند و غالباً چندین فاصله بین دندانی ایجاد می شود. از دست دادن دندان و اقدام نکردن برای پر کردن این جای خالی در نهایت به فاصله دار شدن دندان ها می انجامد.


 

معرفی ونیر لمینت پرسلاین 

یک روش عالی و پر خاطب برای زیبایی دندان را ونیر لمینت پسلاین شناخته اند. در این زمینه مطلبی را برای شما علاقه مندان در زمینه ی زیبایی دندان ها قرار داده اییم. ونیر لامینت پرسلاینی احتمالاً پرکاربردترین روش دندانپزشکی زیبایی برای خلق لبخندی زیبا و مسحورکننده است. این روش به حداقل تراش دادن دندان، حدود نیم میلی‌متر نیاز  دارد و به همین دلیل در مقایسه با روکش ترمیم نگهدارنده‌تر و محافظه‌کارانه‌تری است. ونیر چینی این امکان را برای دندانپزشک فراهم می‌آورد تا موقعیت، شکل، اندازه و رنگ دندان را دستکاری کند. البته ونیر تنها روش اصلاح ناهنجاری‌ها و نقص‌های زیبایی نیست، با این حال ترمیمی با قابلیت‌ها و کاربردهای گوناگون به شمار می‌رود که در کلینیک‌های دندانپزشکی ارائه می‌شود.

شناخت مزیت های ارتودنسی

اگر درمورد ارتودنسی اطلاعاتی داشته باشید میدانید که بهترین روش برای در مان مشکلات دندان و زیبایی دندان ها شناخته شده است  و متخصصین این روش را برای کسانی که علاقه مند به زیبای دندان شان دارند پیشنهاد میکنند در مورد ویژگی های ارتودنسی به شرح زیر است. 

بهبود ظاهر: تاثیر لبخند زیبا بر جذابیت چهره باورنکردنی نیست. دندان‌های صاف و مرتب اعتماد به نفس را ارتقا می‌دهد و درهای بسیاری را رو به فرصت‌های جدید و زندگی شادتر باز می‌کند.
محافظت از دندان‌ها و لثه‌ها: مشکلات بایت و کج بودن دندان‌ها تحلیل لثه، ساییدگی مینا و پوسیدگی غیرعادی دندان را به دنبال دارد.
جلوگیری از تحلیل استخوان: نامرتب بودن دندان‌ها به مرور استخوان را تحلیل می‌برد. زیبایی ظاهری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و جویدن و صحبت کردن را دشوار می‌کند.
جلوگیری از اختلال مفصل فکی گیجگاهی (TMJ): این اختلال با علائمی چون سر درد، میگرن، قفل شدن فک، زنگ زدن و صدا دادن گوش و درد عضلانی همراه است.


 


 چگونگی کار ونیر لمینت پرسلاین  

در مطلب هایی که در مورد زیبایی دندان برای شما بیان کردیم  آشنا شدید . بخصوص با ونیر لمینت پرسلاین  که بسیار روش عالی در زیبا سازی دندان ها میباشد. کاربرد این روش به این صورت است. اصلاح بدرنگی دندان‌ها، ساییدگی، بدشکلی، شکستگی و فاصله بین دندان‌ها از کاربردهای اصلی ونیر محسوب می‌شود. ونیر لمینیت چینی معمولاً توسط بیماران انتخاب می‌شود.

 در مورد ونیر لمینت پرسلاین 

روشهای زیادی در زیباسازی دندان ها هستند که برای اکثریت مهم میباشد و متخصصین در این زمینه اقدام زیادی را انجام میدهند . در مورد یک نمونه از این روشها در این مطلب برای شما میگوییم  ونیر لامینت پرسلاینی احتمالاً پرکاربردترین روش دندانپزشکی زیبایی برای خلق لبخندی زیبا و مسحورکننده است. این روش به حداقل تراش دادن دندان، حدود نیم میلی‌متر نیاز  دارد و به همین دلیل در مقایسه با روکش ترمیم نگهدارنده‌تر و محافظه‌کارانه‌تری است. ونیر چینی این امکان را برای دندانپزشک فراهم می‌آورد تا موقعیت، شکل، اندازه و رنگ دندان را دستکاری کند. البته ونیر تنها روش اصلاح ناهنجاری‌ها و نقص‌های زیبایی نیست، با این حال ترمیمی با قابلیت‌ها و کاربردهای گوناگون به شمار می‌رود که در کلینیک‌های دندانپزشکی ارائه می‌شود.


چگونگی تشخیص نهفتگی دندان نیش

این مرحله بسیار مهم است و در مورد نهفتگی دندان تشخیص داده میشود. و کاملا بررسی میشود که این مشکل واقعا وجود دارد برای تشخیص این نهفتگی دندان نیش به شکل زیر عنوان شده 

تشخیص نهفتگی دندان نیش برپایه ارزیابی های بالینی و رادیوگرافیک می باشد. علائم ذیل با عنوان شواهد احتمالی نهفتگی دندان نیش برشمرده شده است:

  • رویش تاخیری نیش دایمی یا ماندگاری بیش از حد نیش شیری تا 14-15 سالگی

  • نبود برآمدگی نرمال استخوانی دندان نیش

  • وجود یک برآمدگی در ناحیه کامی

  • تاخیر رویش و یا جابجایی غیر طبیعی تاج ثنایای طرفی

درمان دندان نیش نهفته

بهترین شیوه مدیریت دندانهای نیش نهفته فک بالا تشخیص زودهنگام و مداخله به موقع می باشد. ساده ترین روش برای پیشگیری از وقوع یک نهفتگی بالقوه کشیدن دندان نیش شیری در زمان مناسب می باشد. این امر معمولا به دندان نیش دائمی اجازه می دهد که از وضعیت خوابیده داخل فک به حالت عمودی نزدیک شده و به درستی داخل قوس دندانی بروید، البته به شرط آنکه فضای کافی برای رویش آن موجود باشد.
همانگونه که در این نمای شماتیک نیز دیده می شود، هر چقدر میزان زاویه نهفتگی بیشتر و محل نهفتگی از موقعیت نرمال دورتر باشد شانس اصلاح خودبخود مسیر رویش دندان نیش دائمی با کشیدن دندان نیش شیری کاهش می یابد.