سفارش تبلیغ
صبا ویژن

متخصص ارتودنسی

 

 مزیت های ترموچوب نسبت به چوب معمولی

مواد سمی و مضر موجود در چوب

حرارت موجب میشود تا مواد سمی و مضر موجود در ترموود کاهش یابد ، این امر طی تحقیقی که روی چوب صنوبر افتاد به اثبت رسید .

اثر گرمادهی بر چگالی ترموود

معمولا فرآیند گرما دهی به چوب موجب کاهش چگالی چوب می شود ، از این رو ترموود نسبت یه چوب اصلاح نشده چگالی پایین تری دارد . علت این امر آن است که ز وزن چوب طی گرمادهی کاسته می شود . این کاهش چگالی عموما در دماهای بالا اتفاق می افتد .

ترموود 

چوب نمای ساختمان


استفاده از ریتینر هالی ارتودنسی 

برای اینکه دندان های بیمار در جای جدید مناسب نگه داشته شود و از نامرتب شدن آنها جلوگیری شود متخصص از ریتینر یا نگهدارنده ی هالی استفاده میکند.

جنس ریتینر اغلب  از پلاستیک و سیم‌های فلزی است.

پوزیشنر از پلاستیک تهیه می‌شود و شبیه به محافظ‌های دهانی است که در ورزش از آن‌ها استفاده می‌شود

استفاده از ریتینر شفاف ارتودنسی (اسیکس)

اسیکس از پلاستیک تهیه می‌شود و شبیه به محافظ‌های دهانی است که در ورزش از آن‌ها استفاده می‌شود. هدف از به کار بردن آن حفظ نتایج به دست آمده تا زمان استفاده از دیگر دستگاه انتخابی است. نگهدارنده شفاف غالباً پس از خارج کردن بریس کاربرد دارد و به ماندن دندان‌ها در موقعیت صحیح کمک می‌کند.

ریتینر دستگاه دندان‌ها را در جای جدید مناسب نگه می‌دارد و از نامرتب شدن مجدد آن‌ها جلوگیری می‌کند

ارتودنسی 

متخصص ارتودنسی


شیوه آموزش ارتودنسی در کانادا

بسیاری به دنبال یادگیری ارتودنسی در شرایط و کشور های مختلف هستند ما در این مطلب برای شما اطلاعاتی درباره شیوه آموزش ارتودنسی در کشور های مختلف را خواهیم گفت.پس ادامه این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود.

تعدادی از دانشکده های دندانپزشکی و بیمارستانها دوره تخصصی آموزش ارتودنسی را به دندانپزشکان عمومی ارایه می نمایند. دوره ها بین دو تا سه سال تمام وقت (اغلب سه سال) شامل برنامه های تئوری و عملی ارتودنسیمی باشد.آموزش ارتودنسی در انگلشتان

شیوه آموزش ارتودنسی در انگلستان

در انگلستان بعد از تکمیل عضویت در یک دانشکده سلطنتی، دوره تخصصی ارتودنسی سه سال به طول می انجامد. یک دوره دو ساله اضافه نیز جهت احراز درجه متخصص ارتودنسی مشاور لازم است که پس از آن یک آزمون فلوشیپ توسط دانشکده سلطنتی برگزار می گردد. همچنین سازوکاری توسط هیأت حرفه ای ثبت نام متخصص ارتودنسی ها تنظیم شده است که در صورت تماس با آنها، شما را نسبت به بودن نام متخصص ارتودنسی  مدنظرتان در لیست متخصصین معتبر یاری می کنند.

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی


 

معرفی سیم  ارتودنسی

از اهمیت ارتودنسی و اینکه بسیار زیاد تجهیزات و ابزار دارد اطلاعاتی تا اینجا بدست آورده اییم . در این زمینه باید اطلاعات کافی باشد و با این ابزارها آشنا شوید. یکی از این ابزارها سیم ارتودنسی با براکت یا دیگر اتصالات ارتودنسی در جای خود نگه داشته می‌شود و وظیفه حرکت دادن دندان‌ها را در طول درمان به عهده دارد. این سیم عمدتاً از استیل ضدزنگ تهیه می‌شود، اما امروزه از تیتانیوم نیز برای ساخت آن استفاده می‌شود. سیم ارتودنسی در بریس‌های شفاف، همرنگ دندان تهیه می‌شود تا هیچ یک از اطرافیان متوجه تحت درمان بودن شما نباشند.

معرفی اجزاء بریس

با بریس که یکی از ابزار های مهم در ارتودنسی است آشنا شده اییم در این مطلب نکته ایی است راجب به اجزاء بریس که باید مورد بررسی قرار گیرند . به این صورت که داشتن اطلاعاتی کامل از  اسامی قطعات تشکیل دهنده بریس مکالمه بین بیمار و متخصص ارتودنسی را راحت‌تر می‌سازد و بیمار با اعتماد به نفس بیشتری درباره مشکل خود صحبت می‌کند. به این ترتیب بیمار مشارکت بیشتری در روند درمان می‌یابد و خواسته‌ها و نیازهای خود را با وضوح بیشتری بیان می‌کند. همچنین چنانچه بخش معینی از بریس نیاز به تنظیم یا تمیز کردن داشته باشد، بیمار بهتر متوجه توصیه‌های متخصص می‌شود.

 

 

 


بریس لینگوال یا زبانی چیست؟

نام دیگر ابزار هایی که در تجهیزات پزشکی بکار برده میشود بریس زبانی یا لینگوال  است اهمیت این تجهیزات بسیار زیاد بالا است و کاربرد حساسی دارند متخصصین در این زمینه مهارت زیادی دارند ارتودنسی پشت دندانی نوع جدیدتری از بریس فلزی است که به سطوح پشتی دندان‌ها متصل می‌شود و برای دیگران قابل تشخیص نیست.

 بریس شفاف در ارتودنسی  

در این قسمت به معرفی یکی دیگر از تجهیزات ارتودنسی میپردازیم که بسیار زیاد طرف دار دارد در این قسمت به معرفی این ابزار میپردازیم بریس‌های سرامیکی    در ساخت آنها و تولیدشان ا ز مواد شفاف ساخته می‌شود و به دلیل ظاهر زیبا و عدم جلب توجه اطرافیان در میان بیماران بزرگسال طرفداران بی‌شماری دارد. یگانه نقطه ضعف بریس سرامیکی شکننده بودن آن و تغییر رنگ دادن بست‌های کشی (اورینگ ها) در فاصله بین دو ویزیت است.