سفارش تبلیغ
صبا ویژن

متخصص ارتودنسی

در آوردن هدگیر چگونه است؟

در مطالب پیشین با شما درباره هدگیر ها و شیوه های استفاده از آنها صحبت کرده ایم اما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که پس از اتمام دوره درمان با استفاده از این محصول چگونه باید آنرا از سر جدا کرد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید اگر در این مرحله از درمان قرار دارید.

  • ابتدا با نگه‌داشتن جلوی فیس بو پد گردن را از جایش بردارید، سپس به آرامی قلاب روی نوار گردنی را جدا کنید تا فشار برداشته شود. بعد می‌توانید طرف دیگر نوار را فیس بو آزاد کنید.
  • سپس قسمتی از فیس بو را که آنجا سیم‌های داخلی و بیرونی در یک طرف دهان به هم متصل شده‌اند، بگیرید و به آرامی رو به‌ جلو بکشید تا قسمت کمانی فیس بو از تیوب ها آزاد شود سپس آنرا رها کنید، سیم طرف دیگر را هم به همین منوال بردارید. اگر با هر نوع مقاومتی مواجه می شوید به ‌هیچ ‌وجه با قدرت بیشتر آنرا نکشید بلکه سعی کنید از زاویه‌ای دیگر آنرا درآورید.
  • همیشه دقیقاً آن‌طور که متخصص ارتودنسی تان به شما نشان داده، هدگیر را خارج کنید. اگر دراین‌ باره دقت نکنید ممکن است به گونه‌ها، لب‌ها، صورت یا حتی چشم هایتان آسیب برسانید.
  • تا زمانی که بندها را جدا نکرده‌اید هرگز اقدام به خارج کردن هدگیر ننمایید.
  • هرگز سعی نکنید وقتی هدگیر روی صورتتان است آنرا در جایش محکم کنید.
  • هرگز به کسی اجازه ندهید وقتی هدگیر روی صورتتان است آنرا بگیرد یا بکشد. اعضای خانواده یا دوستی که از هدگیر استفاده نمی‌کند ممکن است نداند که این کار چه خطری در پی دار

درآوردن هدگیر باید مطابق با دستور متخصص ارتودنسی معالج باشد

درباره درد دندان ها هنگام استفاده از هدگیر

درد دندان‌ها هنگام جویدن یا هنگامی که دندان‌ها را لمس می‌کنید، امری عادی است. معمولاً بزرگسالان 12 تا 24 ساعت پس از نصب هدگیر، درد را تجربه می‌کنند اما بیماران جوان ‌تر زودتر واکنش نشان می دهند (مثلاً دو تا شش ساعت بعد).  به طور معمول درد ناشی از کاربرد هدگیر پس از چند روز از بین می‌رود اما ممکن است برای چند هفته هم طول بکشد. عده کمی از بیماران از دندان ‌درد دائمی شکایت می‌کنند. وقتی درد از بین رفت بعید نیست که دوباره ظاهر شود و تعداد کمی از دندان‌ها را درگیر کند. اما باز هم این درد از بین می‌رود. به دلیل جابجایی دندانها، میزان درد در اوقات مختلف بین دندان‌های مختلف متفاوت است. 
نکته کلیدی برای رهایی هرچه سریع ‌تر از حساسیت دندانها آن است که به طور مستمر هدگیر پوشیده شود حتی وقتی دندان‌ها کمی درد می‌گیرند. اگر از پوشیدن هدگیر دست بکشید موقتاً دندان ‌درد شما بهبود می‌یابد اما به محض آنکه دوباره هدگیر را بپوشید علائم مجدداً ظاهر خواهند شد. همچنین گاهی ممکن است روی دندان‌های آسیا اندکی حس لقی را تجربه کنید. این امر عادی است و نشانه آن است که هدگیر به درستی کار می‌کند. با این‌ حال اگر درد غیرعادی را حس کردید، به این نتیجه رسیدید که بند مربوط به دندانهای آسیا (همان دندانی که هدگیر وارد آن شده) شل شده یا حس کردید که ظاهراً هدگیر به درستی تنظیم نشده، همه این موارد نشانه وجود یک مشکل است. در این صورت بلافاصله با مطب ما تماس بگیرید.


ارتودنسی

متخصص ارتودنسی


سن استفاده از دستگاه‌های فانکشنال

هر شیوه و روش پزشکی به نوبه خود دارای شرایط خاصی است که باید آنرا رعایت کنید.برای مثال باید به شما بگوییم که سن استفاده از دستگاه های فانکشنال چهقدر است.پس ادامه این مطلب را بر این اساس تنظیم خواهیم کرد.

درمان گروه سنی کودکان درمان زودهنگام پیشگیرانه در نظر گرفته می‌شود. براساس پژوهش‌های انجام شده درمان با دستگاه فانکشنال در مراحل اولیه نه موثرتر و نه کم‌تاثیرتر از درمانی است که در سنین 10 تا 12 سالگی شروع می‌شود. با این حال در شرایط خاص به ویژه اگر کودک از تمسخر و آزار اطرافیان ناراحت باشد، درمان زودهنگام توصیه می‌شود. 
به طور معمول یک سال قبل از بلوغ جنسی یعنی به صورت میانگین در خانم ها بین 10 ت 11 سالگی و در آقایان بین 11 تا 12 سالگی بهترین سن درمان فانکشنال شناخته می شود

سن مناسب برای استفاده از دستگاه‌های فانکشنال

دستگاه فانکشنال متحرک (تویین بلاک)چیست؟

دستگاه دو تکه تویین بلاک برای به جلو راندن فک پایین به کار برده می‌شود تا فک پایین با فک بالا هم‌محور شود و دو فک روی هم قرار بگیرد. این دستگاه فانکشنال متحرک به دلیل دو تکه بودن، یک بخش برای فک بالا و یک بخش برای فک پایین، و عملکرد همزمان این دو بخش تویین بلاک نامیده می‌شود. این دو بخش شبیه به دو بلوک پلاستیکی است. دو بخش با بستن دهان به گونه‌ای روی هم قرار می‌گیرند که فک پایین جلوتر می‌آید. به مرور زمان فک پایین برای همیشه در این موقعیت جلوتر قرار می‌گیرد



ارتودنسی

متخصص ارتودنسی


سفید کردن دندان‌ها با لیزر در مطب چگونه است؟

شیوه ها و روش های بسیار متفاوتی برای زیباسازی و سفید کردن دندان ها وجود دارد یکی از این شیوه ها را میتوان استفاده از لیزر ها در مطب های مخصوص دانست .اگر مشتاق به استفاده از این علم هستید ما در این مطلب برای شما اطلاعات بسیار مفیدی را در این باره در نظر گرفته ایم که بهتر است آنها را از دست ندهید.

دندان‌پزشک پس از معاینه دندان‌ها، لثه‌ها و ساختار استخوانی نگه‌دارنده تعیین می‌کند که آیا متقاضی مناسبی برای عمل سفید کردن دندان به شمار می‌روید یا خیر. چنانچه تصمیم بگیرید که دندان‌ها را در مطب توسط دندان‌پزشک سفید کنید، مراحل زیر انجام می‌شود:
-در مرحله آماده‌سازی لب‌ها و لثه‌ها پوشانده می‌شود تا فقط دندان‌ها مشخص باشد و در معرض نور لیزر قرار بگیرد.
-ژل سفیدکننده قوی روی دندان‌ها زده می‌شود.
-نور لیزر به مدت 15 دقیقه روی دندان‌ها تابانده می‌شود تا ژل نفوذ بهتری داشته باشد و دندان‌ها را سفید کند.
-فرایند استفاده از ژل و تابش نور دو بار دیگر تکرار می‌شود.

سفید کردن دندان‌ها با لیزر در مطب

تری را بردارید و دندان‌ها را بشویید. تا سی دقیقه چیزی نخورید. مدت 12 ساعت از نوشیدنی قهوه و چای یا هر گونه مایع رنگی خودداری کنید. سس قرمز یا غذاهای رنگی نیز میل نکنید.

برای بهتر و ماندگارتر شدن نتایج جرم‌گیری منظم را فراموش نکنید، مرتب مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و از دهان‌شویه استفاده کنید.

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی


ارتودنسی نامرئی چیست؟

شیوه ها و روش های بسیار زیادی برای ارتودنسی وجو دارد ما در این مطلب اما برای شما شما درباره یکی از پرکاربرد ترین های این شیوه ها که به منظور حفظ زیبایی هین انجام ارتودنسی کمک میگند صحبت خواهیم کرد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.چرا که بسیار مفید خواهد بود.

در یکی از این روش‌های درمان از چند پلاک ارتودنسی شفاف پلاستیکی ساخته شده به صورت سفارشی به نام ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین در دهان بیمار استفاده می‌شود. در این حالت پلاک‌های متحرک طراحی شده سیم‌های فلزی یا براکت ندارند. در ادامه بیمار می‌تواند پلاک را برای مدت کوتاه از دهان خود خارج کند و به این ترتیب غذا خوردن و مسواک زدن آن‌ها در مقایسه با زمانی که از بریس‌های قدیمی استفاده می‌شود، ساده‌تر خواهد بود. به هر حال توجه داشته باشید این ابزارها می‌بایست حداقل برای 22 ساعت در دهان فرد قرار داشته باشند.

لازم به ذکر است، اگر مشکلات دندان و فک جدی باشد، ارتودنسی نامرئی جوابگو نبوده و باید از روش‌های معمول ارتودنسی، مانند ارتودنسی متحرک و ثابت استفاده نمود.

وش‌های ارتودنسی زیبایی ثابت با براکت های سرامیکی

ارتودنسی زیبایی ثابت با براکت های سرامیکی

این نوع از سیستم بریس برای تغییر موقعیت دندان‌های کج شده یا ناهماهنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش یک انتخاب عالی برای افرادی است که نیاز به اصلاح شرایط دندان‌های خود داشته، اما تمایلی به دیده شدن محسوس دندانهای خود ندارند.

در این حالت از براکت‌ها و سیم‌های کوچک به رنگ دندان (یا سفید رنگ) برای اصلاح موقعیت دندان‌ها در دهان بیمار استفاده می‌شود تا به این ترتیب ابزارهای ارتودنسی با بقیه دندان‌ها از نظر ظاهری حداکثر هماهنگی را داشته باشند. این ابزارها به‌طور کامل شفاف نبوده و مشاهده آن‌ها برای شما و سایرین تا حدودی امکان‌پذیر است. اما به هر حال جلب توجه این ابزارها در مقایسه با انواع مختلف براکت‌های فلزی بسیار کمتر است. در حقیقت این نوع ابزارها شفاف‌تر از ابزارهای عادی استفاده شده برای درمان  ارتودنسی هستند

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی


درمان جلو بودن فک پایین یا عقب بودن فک بالا 

یکی از معمول ترین مشکلات دهان و دندانی را میتوان مشکلات فکی دانست.ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که این مشکلات با استفاده از نمونه خاصی از ارتودنسی قابل رفع خواهد بود.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما بسیار مفید خواهد بود.

در مواردی که فک پایین نسبت به فک بالا اندکی جلوتر باشد ممکن است بتوان با عقب تر بردن قوس دندانی پایین و جلوتر آوردن قوس دندانی بالا اقدام به اصلاح روابط دندانی و بهبود ظاهر فکین نمود.
برای این منظور معمولا تلاش می شود درمان ارتودنسی، بدون کشیدن صورت گیرد و از الاستیک های بین فکی کلاس III کمک گرفته شود. همچنین گاهی مانند کیس روبرو علاوه بر استفاده از کش هایارتودنسی به کمک مینی اسکرو قوس دندانی پایین بیشتر به عقب هدایت می گردد.

ارتودنسی کاموفلاژ ناهنجاری اپن بایت

برخی از مهمترین کاربرد های ارتودنسی کاموفلاژ

تا به این مطلب به خوبی با ارتودنسی کاملولاژ آشنا شدید اما در این مطلب میخواهیم برای شما بگوییم که از این شیوه باید برای کدام موارد ارتودنسی استفاده کرد.پس ادامه این مطلب میتواند برای شما بسیار مفید و موثر باشد.

 

ارتفاع کم یا زیاد صورت 

اگر ارتفاع صورت بیمار بزرگسالی کمتر یا بیشتر از حد نرمال باشد ممکن است بتوان با تغییر در موقعیت عمودی دندانهای جلویی یا عقبی اقدام به اصلاح روابط دندانی و ظاهر صورت نمود. به عنوان مثال در کیس روبرو علی رغم ارتفاع زیاد صورت، بدون جراحی فک ارتودنسی کاموفلاژ انجام شده است. در این درمان، دندانهای جلویی فکین اکسترود (تحریک رویش) و دندانهای عقبی اینترود (کنترل رشد و فرو بردن در استخوان) شده اند. بدین ترتیب فاصله عمودی بین دندانهای جلویی بسته شده است. 

 ارتودنسی

متخصص ارتودنسی